Jag blir RÖD

Efter att gått o funderat på lite olika förslag vad man skulle hoppa på att träna nästa säsong så har jag nu tackat ja till att ta huvudansvaret för Solfjäderstadens damer.´

Att ta över Jockes väldrillade fjädern tjejer känns som ett riktigt spännade o rolig utmaning, Vet att jag "ärver" kanske det hårdast jobbande laget i länet. Med ett träningsvilligt gäng med hög målsättning med sin sport, En väldigt imponerande organisation som stöttar och skapar de bästa förutsättningarna för laget, Ett intresse runt laget både från media o trogen publik som stöttar både på hemma o borta plan.

Nyheten ligger ute på Solfjäderns hemsida, Och styrelsen håller på att jobbar med att få hela ledarstaben komplett just nu.
På Onsdag ska jag åka in på deras träning för att visa upp mig och bli presenterad för tjejerna. En hel del bekanta ansikten genom distriktslaget finns det ju. Och resterande gäng har jag ju mött ett antal gånger när jag stått på Mjölbys coachbänk så har ju ganska bra koll på truppen här.

Men kommer ju ändå ta ett tag o lära känna alla o verkligen känna av vad gruppen o den enskilde individen vill så vi kan göra ett träningsupplägg som överstämmer både med målsättning och spelartrupp.
Mycket fokus ligger ju för min del just nu på stundande distriktslags sm, Men efter helgen kommer full fokus från min sida att ligga på de röda.

Kommentarer
Postat av: Nille

Lycka till med ditt nya lag!

2010-04-06 @ 21:49:53
URL: http://nillelana.blogspot.com
Postat av: Sussie

Jag själv hade väl hoppats att du skulle komma till Libk tycker personligen att du är en väldigt bra coach den bästa jag varit i lag med,Men man får önska dig lycka till med det nya laget.

2010-04-06 @ 23:33:41
Postat av: ted

Tack ska du ha nille hoppas vi ses i nån trän.match på försäsongen. Och tack Sussie för de snälla orden de värmer :)

2010-04-07 @ 09:07:12
Postat av: Martin IBF L

Kul Ted! Lycka till på SM och så ser jag fram mot två spännande matcher nästa säsong!

2010-04-07 @ 18:33:32
Postat av: Jocke

Lycka till med nyuppdraget:) Syns på planen.

2010-04-07 @ 22:36:48
URL: http://bengtssonsinnebandy.blogg.se/
Postat av: AE

Lycka till i fjädern!

2010-04-10 @ 10:48:10
Postat av: Anonym

det går rykten om att en del av tjejerna nu söker sig till andra klubbar pga av nya tränaren, hur ser du på det ? eller tror du att det bara är taget ur luften ?

2010-04-11 @ 17:14:28
Postat av: Göte

Ted, jag tror du får ett roligt äventyr i Solfjäderstaden. De verkar vara ett ambitiöst gäng som strävar uppåt. Fast att ersätta "Bååten" är ju inte lätt förstås. ;)

2010-04-12 @ 23:19:06
URL: http://rosten.blogg.se/
Postat av: ted

anonym har inte själv hört nåt av det du antyder men verkar ha kommit till ett härligt gäng med skinn på näsan så tror nog jag i så fall får höra det öga mot öga om det är någon spelare som känner så.

Göte grattis till "bara" ett guld, Ersätta jocke är ju inte lätt men riktigt motiverande att fortsätta det jobbet de har börjat i fjädern.

2010-04-13 @ 20:37:57
Postat av: vill

Tycker nog att du kan offra dig och skriva ett par rader någon gång ibland även nu då det är offseason,

Tror det är mer än bara jag som vill höra hur det går med nya jobbet i Motal. Mins jag inte fel så har du lovat summering av D2 serien Skulle också vvara intressant att få en syn på vad som gick bra/dåligt dj spelet.

Vill läsa så börja skriv nu :)

2010-05-01 @ 01:37:45
Postat av: Jenny

Har du slutat blogga? Tråkigt i så fall! Hoppas du kommer igång till hösten om inte annat!

2010-05-26 @ 23:14:02
Postat av: # 77

Och var är uppdateringen som du lovade mig?!

2010-05-31 @ 15:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0