Inför helgen

Sista träningen idag inför helgens match, Så gott som bara matchspel står på schemat.
Vi fortsätter att nöta in spelsystem. Nu börjar man ju få en ganska klar bild över spelare o trupp och vem som ska spela var och med vem. Så börjar bli tid för att låta tjejerna spela ihop sig nu, De har ju inte varit helt nöjda med mig att de fått spela med nya tjejer o på nya platser mest hela tiden.
Men som sagt det har varit nyttigt o lärorikt att snurra runt dem, För deras del men även för min del nu har jag en ganska klar bild på hur vi ska få ut max av laget. Även om jag hade ganska bra bild över Fjäderns tjejer när jag gick hit så hittar o ser man nya vinklar av tjejerna när man har dem fyra gånger i veckan.

I helgen kommer ju Tranås på besök i sporthallen, Vet inte riktigt vilken klass på motstånd de kommer att bjuda på. Vet ju att de haft det lite svårt både med liten trupp o inte haft nån tränare tills aldelles nyligen iaf.
Vet inte om den biten fortfarande är löst. Men ska bli roligt att få gå på hemmais o även att möta Olivia en av tranås tjejerna som varit o tränat med oss här på försäsongen.

Har även fått en förfrågan att hoppa in i Östgöta pokalen istället för Finnspång som dragit sig ur i sista stund,
Det krockar ju med Tranås matchen men om jag har hela truppen tillgänglig i helgen så går ju det att lösa.
Men låter nog tjejerna ta det beslutet tänker inte komma med något b-lag till tranås matchen iaf.

Börjar silly season ta slut för övrigt? Man hör inte så mycket snack om några ev. övergångar/värvningar.
Vet att Paulin o ev. nån mer Boxholms tjej går till Mjölby, Boxholm tappade ju även Ronja som gick till Östra nere i Jönköping.

Mjölby tappade Maria J som gick till Ibf link. O hoppade in och gjorde ÅTTA kassar+ ett par ass första gången
hon drog på sig deras tröja när de tränmatchade mot Åtvid.
Ibf som får behålla Malin Y som länge verkade vara på väg till Åtvid men det verkar som jobb biten löste sig o det tror jag Martin är riktigt glad för.

Kfum har tappat deras duktiga målis Linnea Edstrand som tog steget till Libk för att konkurrera med fia om div1 platsen i målet.
Annars det många undrar om Kfum är ju vad som händer med Linköpings gänget som kom förra året till dem, De verkar avvakta eller om de har tackat för sig redan vem vet inte jag iaf.
Ny i den truppen är ju annars Linda Boiart som kommer från Antvarden.

Själva har vi inga nyförv utifrån att presentera sig däremot så visade ju våra yngre tjejer riktigt framfötterna förra helgen mot Libk.
Tappat har vi ju Carro som flyttar för plugg o spel i Jik till Jönköping. Både Jonna o målis Madde sökte sig till Libk o försöker väl slå sig in i div1 laget där. Är ju tre riktigt bra tjejer vi tappar där o bara önska dem lycka till i sina nya klubbar.

Ja det var väl de klubb byten jag kan komma på just nu iaf. Men fyll gärna på om ni har några mer silly season rykten.Har ju tippat serien förut o tänker nog göra det i år med men dröjer nog ett tag med det tills man ser lite mer vad som händer där ute. Bla hur starka Libk u blir vet man väl kanske inte förrens div1 gänget är spikat, Kfum har de tränare o kommer Link. gänget att lira där? Kommer Maria göra åtta kassar varje match för Ibf?
Ja finns ju lite frågor som man vill ha svar på innan man tippar utgången av div2 serien.
 

Kommentarer
Postat av: Nille

Tja!

jag länkar din blogg på min sida.

2010-08-27 @ 09:23:56
URL: http://www.nillelana.blogspot.com
Postat av: Nille

länka gärna min...

2010-08-27 @ 09:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0