Ibf l-Åby 7-6 SD

Jag tippade 6-5 Sd, Ganska nära alltså. Var en rolig match att se som verkligen svängde åt båda hållen.
Åby börjar klart bäst vinner första perren med 3-0 o Ibf ser lite sega ut, Nåt som verkligen inte Åbys tjejer gör utan där finns hur mycket energi och vilja som helst.

Efter styva 7 minuter in i andra blir det spel fyra mot fyra o det tar Ibf tillvara på o reducerar. Men när lagen fått in sina spelare så hittar inte Åby riktigt in i det fina spelet igen som de presterat tidigare utan nu är det fördel Ibf på banan. Och  på mindre än en minut så går man från 1-3 till 4-3. Kändes som det hängde lite i luften att de skulle få utdelning då de spelat upp sig o Åbys tjejer inte riktigt kom rätt efter fyra mot fyra spelet. Erik tar time o lugnar ner sina styrkor o pratar dem rätt igen o perren slutar 4-3 i Ibf favör.

Tredje blir en jämn tät kamp där Åby kvitterar efter någon minut, Ibf tar genast tillbaks ledningen. Och 5:25 in i perren är det åter kvitterat. Båda lagen skapar farligheter men tycker nog det är Åbys tjejer som gör det bäst o är också de som gör nästa mål o tar ledningen med 6-5 efter ca halva perioden. Har fortsatt känsla av att det är Åbys tjejer som gör det lite bättre men nästa mål blir Ibfs genom ett frislag som såg lite lustigt ut mitt i slottet o oavgjort 6-6 står det på tavlan när ordinarie matchtid är slut.

Vi spelade ju också sudden mot Ibf o då gick det undan men nu hade de än värre bråttom o bara 15 sekunder in i förlängningen så avgör Malin Y.
Riktigt besvkna tjejer hos Åbys tjejer o jag förstår dem. Sett över hela matchen så förtjänar de tre pinnar efter denna insatsen, De kom lite fel efter dubbelutvisningen o det tog Ibf vara på men förutom den perioden så tycker jag att Åby gör en bättre match.
Är ju kul att se första linan Bagge,Frölander och Bergtröm trumma på i matchen, Som gjorde Åbys fem första mål

Vi ska ju upp och möta Åby på Lördag o vi får göra en bra kamp då för att  få med några poäng till Mjölby, Brukar alltid vara roligt att möta Åby då det brukar bli täta, tuffa matcher o det blir nog så på lördag med hoppas jag på.

Kfum N. avgjorde mot Finnspång redan i första då de gick upp till 6-0 o kunde sedan vinna matchen med 9-1.

Fjädern fick en enkel resa mot ett Boxholm utan Ronja H. Trodde ju att Boxholm skulle bjuda upp på hemmaplan men enkel Vinst med 8-1 för Fjädern alltså.

Fyra lag har fortfarande chansen till serie segern med en fördel Kfum som är enda laget som har avgörandet helt i egna händer.

Jaha det börjar tydligen bli dags att börja tänka på vad man vill göra innebandy mässigt nästa år tydligen. 


Kommentarer
Postat av: Undrande

Kommer inte du vara kvar i Mjölby nästa säsong? Varför? Och vem kommer i så fall att ersätta dig?

2010-02-09 @ 08:24:14
Postat av: Rosten

Jaha, då är vi två som funderar.. :)

2010-02-09 @ 09:09:33
URL: http://rosten.böogg.se
Postat av: Nille

Ny adress Göte ;) Ted jag tror IBF tar första platsen kfum och åby har fjädern kvar att möta.... men det avgörs nog inte för i sista omgången...

2010-02-09 @ 09:43:55
URL: http://nillelana.blogspot.com
Postat av: ted

Undrande: Nej blir jag inte. Känns som laget o jag vill lite olika o då gör man inget bra jobb som tränare. Vet inte vem som tar över just nu tyvärr fick vi nej av den jag trodde skulle passa perfekt men styrelsen jobbar på det för fullt.

Göte: Verkar som silly season börjar tidigare för varje år :)

Nille: Ja du kan nog ha rätt där men vilken rolig avslutning på serien för oss som inte har kniven på strupen matcher vi får. Räknar med att komma o vara med på läktaren o heja på er på fredag så lycka till som fasen nu.

2010-02-09 @ 14:57:30
Postat av: Nille

Det blir en spännade avslutning......

Härligt då ses vi på fredag!

2010-02-09 @ 15:48:07
URL: http://nillelana.blogspot.com
Postat av: Mysmongo-Linnea

Jag hoppas du hejar på oss, Ted! ;D

2010-02-10 @ 14:48:03
Postat av: ted

vet du väl att jag alltid hälsar på dig tjejen :)

2010-02-10 @ 18:47:59
Postat av: Mysmongo-Linnea

bra, då kan vi väl få vinna mot er också, for old times sake, liksom :D

2010-02-11 @ 12:09:18
Postat av: ted

Njaee lite begränsningar får jag nog ha där du :)

Vi lirar väl om poängen tycker jag nog

2010-02-11 @ 20:29:12
Postat av: Mysmongo-Linnea

Haha, tusan också ;) upp till kamp :D

2010-02-12 @ 16:09:34
Postat av: Rhöös

Bra reff från IBF-Åby matchen!

2010-02-14 @ 09:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0