Stor rörelse

Bland Östergötlands damlagstränare har det varit i år. Känns som det varit samma ansikten som stått på coachbänkarna till Östergötlands damlag väldigt många år nu. Men nu börjar det tydligen röra runt lite.
förra säsongen så tog:

Göte över Berg då Steve fick gå.

Martin S tog över Ibf Linköping

Steve tog över Mjölby då jag tackade för mig

Åby tog in en ny tränare(kommer inte på hans namn nu) som inte kunde fortsätta tack vare arbetssituation.
Denna säsongen så:

Steve bröt med Mjölby gick till Husqvarna för ett kort tag o står nu på boxholms bänk.

Jag tillbaks i Mjölby som lite nödlösning för det skulle bli nåt lag där.

Råger G. Gick in på Kfums bänk med ca halva sessen spelad.

Erik avslutade f sm och gick direkt in hos Åby då Johan Ö fick förhinder pga jobbsituation.

Göte får gå med tre omgångar kvar o ersätts med Libks förra herrtränare "totte" som ska försöka greja div1 kontraktet kvar.

Och om man ska lyssna på allt löst skvaller(vilket man så klart inte ska eller) så verkar det ju bli en hel del
omkastningar till nästa säsong med. Silly season verkar ha startat nu.
Undrar om inte detta ändå är ett tecken på att daminnebandyn tagit ett steg framåt i Östergötland o man känner att man måste öka även tränarkvaliten och få in lite nya ideer i våra damlag för att hänga med topplagen i serien.

Kommentarer
Postat av: Rosten

Hej Ted! En liten rättelse jag tog över Berg när det var två matcher kvar för två säsonger sen, sen körde jag Berg hela förra säsongen. Sen tror jag inte du ska räkna in mig bland tränare i Östergötland, jag har gjort mina två år. That´s it.

2010-02-09 @ 21:58:08
URL: http://rosten.blogg.se/
Postat av: ted

Ja just det Göte det visste jag ju bara jag tänkt efter lite. Kan tänka att det ska bli lite skönt att slippa pendla du måste ju ha tillbringat väldigt många mil i bilen denna sesse. Men vi kanske springer på varann uppe i Nyköping under sm.

Annars får du ha det så gott.

2010-02-10 @ 08:57:41
Postat av: Rosten

Självklart finns jag på plats för att "gräva guld"!

2010-02-10 @ 11:15:48
URL: http://rosten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Rågher har varit med i KFUM Norrköping hela säsongen 2009/2010.

2010-02-11 @ 19:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0