2009 Vad hände ?

Ok var första gången på väldigt länge som jag inte var tränare för nåt klubblagUtan hade enbart (för första gången) distrikstlag Dj 17 att ansvara för vilket jag tror tjejerna i dj laget också märkte.

Att ha hand om bara distriktslag där man träffar "sina" tjejer väldigt väldigt sällan jämfört med klubblagstränar rollen då man ses 3-4 gånger veckan var jätte svårt att ställa om sig till. Var helt klart överambisiös när det gäller tränings tillfällen o även när det gäller trumma in i dem hur jag ville vi skulle spela innebandy, För det började jag tjata om på första träningen o sen fortsatte jag nog på varje trän/tränmatch med det.

Vad ledde detta till då? Jo kanske att i slutet av trän./ tränmatch så funkade det bra/bättre sen åkte man hem till sin tränare + lag o spelade sitt lir igen. När vi sågs ett par tre veckor senare satt inte så mycket av det vi jobbat på längre utan papegojan ted körde om från början o stod o tjatade.

Ni måste varit helt trötta på o lyssna på mig när det verkligen vart dags för sm spel.
Desutom så aldeles innan Sm så hade vi en flunsa period + att vi hade 6 tjejer med i laget som kvalade upp till div. 1.
 I detta läge valde jag att köra på med alla innplanerade samlingarna o här sänkte vi verkligen oss själva istället för att lyfta oss o toppa upp oss för ett stort mästerskap.
Tyckte nog att vi hade nåt riktigt bra på g där under första halvan av vårat Sm äventyr. Var sånt go i truppen o vi presterade bra under denna första halvan o skulle inte vilja byta ut nån av mina tjejer utan rätt material fanns där. MEN  pga orutin(obs ledarens), dåligt tajmat kval, Sjukdomar mm. mm.så vart mitt/vårat första år ett misslyckande.
Tycker synd om de tjejerna som faller på ålder o inte kan vara med i år och inte fick riktigt visa vad de kunde prestera o är säker på om någon kunde svinga sitt trollspö och vi fick göra den resan ihop med den rutin vi tagit till oss så hade utgången blivit annorlunda.
Efterklok är lätt o vara men den som inte tar vara på sina tankar från sina misstag har ju inte lärt sig något.
Och det hoppas jag verkligen att jag gjort. Ser fram med tillförsikt på det Sm som hägrar i Mars.

Klubb mässigt då ?
Jo tillbaks till Mjölbys damer o kändes som hamna på noll igen. Detta var absolut inte min plan men med tränare som hastigt lämnade o tjejer som följde med honom o andra som sökte lyckan hos andra klubbar var ju risken överhängande att det inte skulle finnas nåt damlag i Mjölby detta år. Hade redan bestämt mig för ett annat lag/kön och inte ha huvudansvar i det laget för att kunna lägga mer fokus på Östgöta tjejerna(har blivit svårt att scouta så mycket som jag velat i år).

Det här tillbaks på noll då? Jo kändes som jag lämnade ett LAG som var de främsta favoriterna till seriesegern men kom tillbaks till ett stort JAG som skulle lira bandy på ett sätt som passade dem o inte laget.
 Varit ganska turbulent höst med mycket diskussion o en hel del tjafs. Missnöje åt båda hållen måste man nog kunna säga utan att överdriva. Vilket lätt till att jag sagt upp mig från det laget redan o bett dem jobba in ny tränare till nästa sesse jag slutför ju självklart den jag skrivit på för.

Vi är nästan tabellmässigt där vi satte upp målsättning att vara ligger på en femteplats o målet var att vara på övre halvan av tabellen när halva serien gått, Men när det målet sattes upp så var det 10 lag i serien o nu 9 men nära eller på rätt plats får man väl säga. Bra eller dåligt ?
Med tanke på att vi tappade tre tjejer som gjorde två tredjedelar av Mjölbys alla mål förra året, Har en väldigt liten trupp med VÄLDIGT liten träntrupp så är jag helt nöjd med plats fem.

Fjädern var bra förra sessen har fått ännu ett år att träna in spelide + att de värvat bra bla. Östergötlands talang som jag tror äntligen blommar ut hos Jocke.

Ibf Link. började bygga nåt bra förra året, Bästa värvningen det året var Coach Martin.
Han har fått fortsätta bygga o har tagit till sig riktiga guldkorns värvningar som jag inte kan fatta att vårat div.1 lag kunde släppa ifrån sig.

Åby ja vad ska man säga ? Gänget som gick in rekordunga i div.2 spel visade redan förra året att man ville mer o tills i år har man också tagit bort den riktigt dåliga lägsta nivån man haft förut då dem kunnat slå alla men också kunnat torska mot alla. Såg jätte sega ut på försessen men har gått från klarheten till klarhet.

Kfum Norrk. Värvat mest o bäst? Vet i sjutton hur detta slutar allt mellan 1-5 plats. Talangen finns men varför fick inte några av Ö-götlands bästa lirare det funka i Libk förra året ?
Har värvat sent o har nu två riktiga klass målisar(där kan serieseger ligga???) + att de värvat på ledar sidan jupp han kanske kan hålla dem på mattan men börjar det gå dåligt så ??

Ja där är lagen som ligger före oss i serien(inte rätt ordning men) Och med tanke på att vi är ett kraftigt försvagat lag så ÄR jag nöjd med femte platsen.
Nu gör vi det bästa av det o känns ändå som vi är ett lag på stort G.
Två sena nyförvärv har redan presenterat sig: Världens bästa Linn B. + Våran Leksandsfia Linnea L. + Att vi gnuggar på nytt spelsätt + att vi ska arrangera f/p 15 O sitta seck,vara korvgubbar, städgummor och mycket mer under dagarna fyra där säkert vi får tjata ihop laget ändå mer.

Så huka er där ute o räkna inte med några enkla points mot detta gäng

  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0