Hade ganska.

Bra vibbar inför matchen mot Solfjädern, Dels var jag och såg Ibf vinna klart och rättvist mot dem i en match där Ibf lyckades med ett agressivt försvars spel nåt vi brukar kunna vara ganska bra på, dels tog jag in ett grabblag på onsdags träningen för att veva upp tempot ordentligt. Åkte med ett taggat gäng på två backpar och tre kedjor + en på bänken.
Helgen innan hade ju Fjädern trasslat till det för sig o kanske spelat bort sig från seriesegern o kändes som att de var lite tagna av stundens allvar där så trodde väl att det skulle kunna bli lite darriga ben även i denna match men det såg man inget av. Utan mot oss höll de ihop laget och neverna och verkligen visade vilket bra innebandylag de är för denna matchen förlorar vi rättvist mot ett bättre spelande lag.

Vi är ju med i hela matchen o det är kamp om var poängen ska ta vägen men Solfjädern är det laget som bygger upp ett bättre anfallspel där vi inte riktigt lyckas med det som Ibf gjorde så bra att hålla slottet framför Ylva rent.
Med bra bollrull o bra rörelse av dem så blir vi lite stillastående o bolltittande istället för att verkligen gå intill o styra ut dem.
Mina tjejer har krigarmössorna på sliter o jobbar hela matchen men vi får inte riktigt vårat offensiva spel att sitta hela vägen utan får förlita oss lite på enskilda prestationer för att vaska fram de där riktigt heta chanserna.
Ta stryk med 4-2 mot Fjädern på bortaplan är ju inget vi behöver skämmas för men det som  svider lite är ju att jag inte tycker att vi får spelet att stämma riktigt denna dag o då främst det offensiva liret, Vet inte om jag ställer till det lite för dem när jag gör lite nya formationer kanske skulle gått på två linor o en avlastnings kedja som var första tanken. Ja får man ju aldrig reda på men efterklok är ju lätt att vara.

Kämparinsattsen av mina tjejer är jag mer än nöjd med, Återigen visar ni att vi inte viker ner oss utan krigar hela matchen bra jobbat alla.

Än så länge denna helgen är det bara väntade resultat:
Fjädern- Mjölby 4-2 var väl kanske bara vi som trodde på Mjölby vinst här men räkte inte hela vägen.
Boxholm-Kfum N 2-11 starkt att hålla fokus där o vinna stort när viktiga matchen är i dag.
Åby-ibf N 7-3 tror jag det blev är innrapporterad 0-0 men klar Åby seger där efter att Ibf lett hela första med 0-1
Kfum N-Ibf L spelas idag 17:00 O här tror jag att det avgörs var serie segern går. Ibf vinst så ska det mycket till för att de ska tappa den. Kfum seger så är det gamska öppet mellan alla fyra topplagen igen men med saken i egna händer för Kfum.  

Kommentarer
Postat av: Edstrand

Hej Ted och alla läsare!



För er som är intresserade så kommer jag nu att återstarta mitt bloggande, den här gången under adressen http://edstrand.bloggplatsen.se , där man sedan kan välja kategori utifrån vad man vill läsa om.



Mycket nöje!



// Tomas Edstrand

2010-01-26 @ 20:57:57
URL: http://edstrand.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0