Tillbaks igen !

Mitt liv har ett tag bestått i väldigt mycket jobb innebandy o snöskottning o däremellan har jafg försökt sova lite så bloggen har legat nere lite Sorry.

Vi börjar från början  då vi mötte Finnspång i en inte för välspelad match vart vi besegrade med 5-4 på bortais.
En match där vi åker med ganska mycket ordinarie mannskap borta o där vi inte riktigt lyckas hitta tagget utan finnspång ville mer under hela matchen egentligen o vinner rättvist. Det vi ska ta med oss från den kampen är väl vårat ryck i slutet när vi inser att vi verkligen håller på att förlora denna matchen så kliver vi fram o är så när att gå hela vägen i fatt men men...

Hur slutar d2 då?
Som jag ser det är fjädern o åby borta o det görs upp via två lag Ibf L / Kfum N. båda dessa lagen kommer inte tappa poäng.
Ibf behöver ta ifatt 12 mål + de mål som Kfum tror de vinner mot oss, Men de möter ibf N, Ett lag som vet att de hamnar sist i serien o har tagit ganska mycket stryk i serien i år.
Kfum möter oss o vi kommer att som vanligt att gå in med innställningen att vi kan ta tre poäng även mot topplagen som vi gjort utan riktigt lyckat resultat  hela säsongen.
Hur går det då?
Om jag skulle tänka mig in i Rågers o Martins ställe skulle jag nog vara mest nöjd att vara Martin,Då jag tror att det är lättare att vinna riktigt stort  mot Norrköping än att vinna mot oss i Lagmanshallen för kfum med en 5-6 bollar vilket jag tror de behöver för att stå som seriesegrare.
Så mitt tips är att Ibf står som serie segrare efter denna helgen.

Östgöta träningarna är i igång ordentligt nu. Efter lite kaos träning i ryds hallen med tagg som inte funkade o läckande tak så la vi väl ändå lite grunder för spelet där. Sen fortsatte vi med en timme teori o pratade taktik/spelsystem så vart det dags att prova i skarpt läge då vi mötte Finnspångs d2 lag.

Inte överdåligt efter att vara första gången vi spelade ihop o med ett nytt spelsystem var kommentaren från Jenny B efter matchen.
Jag kan nog inte annat än hålla med Jenny vinst med 7-2 efter så där spel från våran sida men kommer att ha nytta av denna matchen när vi möter Libk på onsd.
Sammanfattar alltså denna matchen med inte överdåligt :)

Kommentarer
Postat av: Rhöös /IBF Linköping

Heja Mjölby :)

Vi tippar på er!



Ni har ju spelat riktigt bra mot topplagen så ni har definitivt vad som krävs för att sätta Norrköping på plats! Tittar man på resultaten ser det ut som om Solfjädern haft svårt för er och oss knep ni poäng för så se nu till att ställa till det rejält även för Norrköping :)



Lycka till imorgon tjejer!!!

2010-03-06 @ 11:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0