Smått o gott

Gissade ju rätt var pointsen skulle hamna i helgen:
Åby-Libk U slutade 6-5 mitt tips var ju Sudden vinst för Åby med 5-4 så nära var jag ju, Åby fortsätter att låta oss andra sväva lite i ovisshet om var de står i år. Känns som de sina bästa dagar är med o gör livet surt för alla lag i serien o sen kan de torska mot vem som helst.
Gäller att se till att man är på tå de dagarna man möter Åby o speciellt på bortais.

Mjölby-Ibf mitt tips 7-5 den slutade 4-3 i mjölby favör.
Jag skolkade från träningen i motala o var o spionerade på den matchen o det var en tät jämn match o riktigt spännande på slutet.
1-1 står det efter första o är väl ganska rättvist även om jag tycker Mjölby har gjort peren lite bättre o Ibf spelar ganska försiktigt.

Andra tar Mjölby ledningen efter ca 5min o strax därefter får Ibf en straff där man kör fram gamla Mjölby spelaren Maria att lägga Miss o Ibf protesterar ordentligt något jag kan förstå därifrån jag satt såg det ut som Maria hade dragit Ylva i målet o skulle lägga in den i öppen kasse då hon får båda benen undanslagna men jag satt ju högt upp på läktaren o är gammal o ser illa så vad vet jag?.
Ibf trycker på mer den perre o får även chans att spela två pp. Här är det Ylva i målet o stolpe ribba som håller Mjölby kvar i matchen, Men är Mjölby som gör nästa viktiga mål till 3-1 med bara 40 sek kvar av perioden.
Perioden klart till Ibf.

Tredje blir en jämn tät kamp där ibf är dem som jag tycker skapar mest o hetaste chanserna får även till en reducering till 3-2 i inledningen men bara en halv minut senare så står det 4-2. Efter halva tredje ännu en reducering 4-3.
Resten av matchen försöker Ibf trycka på så mycket de bara kan men Mjölby försvarar sig med näbbar o klor och bra målvakts spel och reder ut det vinner med 4-3.

Var en rolig match att titta på o spänningen kan väl inte nån klaga på, Rättvist?? tror Ibf hade 4-5 ramträffar o Ylva är omutlig i målet men hon tillhör ju laget hon med. Är nog ganska säker på att Ibf tjejerna inte tycker det var nåt rättvist o i de två kommande matcherna kan nog poängen gå åt vilket håll som helst mellan dessa två lagen. Noterbart är att Ibf saknade Susanne som betyder en massa för dem och för Mjölbys del är nu Ronja klar för spel.

Ibf har ju tappat lite mark i tabellen nu men betyder inte så mycket så här tidigt in på serien då de lag som ligger överst säkert kommer tappa lite poäng till varrandra när de möts igen, Och tack vare att det är trippelmöten så har ju alla tre lag i toppen saken i egna händer bara vinna alla resterande matcher o seriesegern är klar ;)

Spelledigt i serien denna vecka men är ju Dm semi på g Mjölby-Libk där får man ju säga att Libk är storfavoriter men chansen att skrälla finns absolut för Mjölby. Förvånade ju mig när vi mötte Libk på försäsongen och med Östgöta förra året att det inte skiljer mer mellan dessa två serierna. Åby tog ju en vinst mot dem i dm spelet.
Själva spelar vi semi mot Ibf hemma i sporthallen på söndag och räknar med en tät jämn kamp som förhoppningsvis slutar väl för de röda.

Libk som ju åkte på pumpen mot Fröjdered i helgen efter att fått en katastrof början på matchen o legat under med hela 1-8 så tog man väl tag i det lite o avslutade klart bättre men svårt att vända det underläget.

Var ju även o kollade på Mjölby-Kfum N herr i helgen en match där Mjölby fick lära sig att det är livsfarligt i innebandy att tro att det är klart o slå av på takten. Efter halva tredje så såg det hur stabilt ut som helst med en 5-1 ledning o kassaskåps säkert för Mjölbys del.
På styva fyra minutrar gick Kfum inte bara ifatt utan även om till 5-6. Mjölby försökte väl trampa på gasen igen men det vart en snöplig förlust här.

Fortsatt tungt för Fjäderns herrar med förlust mot Södertälje. Har ju lärt mig att Mvt skriver mycket om fjäderns matcher både på dam o herrsidan men är ett väldigt hallå i tidningen om att det ska värvas o kris hit o dit.
Tror det bästa är att borra ner huvudena o trumma på, Tro på det ni gör killar så kommer de bra resultaten att komma hårt jobb ger resultat i längden och det är en massa matcher kvar att spela o ta poäng i.

Såg att innebandyzmurf börjar blogga om daminnebandy skoj att de även tar sig ann damsidan. Finns det några mer bra damblogg om Östergötland? Jag brukar läsa rostens o Nilles bloggar, Tycker annars det är ganska dåligt uppdaterat på de flesta hemsidorna vad som händer o sker var inne på Boxholms hemsida o damfliken var uppdaterad någon gång under 2008 tror jag det var o det är ju inte helt ovanligt att det ser ut så på hemsidorna även om detta kanske är lite extremt. Lite synd för oss nördar som gärna följer vad som händer på damsidan i länet.




 


Kommentarer
Postat av: wurre

ted du sm är så gammal och rutinerad borde väl lärt dig att man inte gör mer än vad som krävs i matcherna när en motståndarcoach sitter på läktaren och spionerar :-) 4-3 var perfekt :-) håller dock inte med om att ibf skapade så mycke,det är mest chansbollar som blir lite röriga. Sen säger ryktet att LIBK ungdom kommer ta sin första seger för sessen nästa match,vad tror du om det?? ;-)

2010-11-03 @ 07:28:01
Postat av: ted

Ha ha Grattis på dig Wurren till tre points, O fasen säger ryktet det men jag chansar nog på att ryktet talar fel o tar med laget o åker dit iaf. ;)

2010-11-03 @ 09:27:01
Postat av: Malin Yngvesson

Bra skrivet förutom att du kan ta bort ? efter straff situationen (enligt mig), för mig var det solklart! Annars är det roligt när du skriver om matcherna i div 2:)

2010-11-03 @ 13:15:26
Postat av: På plats

Wurre: När du skriver så där tar du faktiskt lite cred från planens bästa spelare, din egen målvakt! Ylva var fantastisk! Domarnas bedömning på straffen var sorglig, dessutom snodde dom IBF på ett mål till. Säger inte att IBF vunnit för det men domarna gör det dom absolut inte får, nämligen påverkar resultatet/utgången av matchen. Trist! Ted: Keep up the good work!

2010-11-03 @ 15:00:09
Postat av: Anonym

bengtssoninnebandy.blogg.se

2010-11-03 @ 15:00:31
Postat av: Oj, skrev visst fel...

http://bengtssonsinnebandy.blogg.se/

Finspångstränare som skriver lite om D2

2010-11-03 @ 15:01:51
Postat av: ted

Tack malin o på plats skoj att det är nån som läser det jag får till.

brukar tycka själv att det är skoj att läsa vad någon annan tycker om mina matcher är lustigt vad olika syn man kan ha på en o samma match vissa gånger, Man blir ju lätt lite färgad på coachbänken men bara lite ;)

Jocke är allt inne o kollar din sida med men du o Edstrand är ju inte så snabba med att uppdatera alla gånger så är ju svårt att säga att jag följer den.

2010-11-03 @ 20:30:51
Postat av: wurre

På ålats: håller med om att ylva var jättebra. det jag menar var att ibf inte splade till sig speciellt mycke chanser utan mest la in bollar på mål och köttade. och i dom situatinerna var ylva omutlig.



Malin: vet inte hur dommarna betdömde straff läget men dom måste ju tyckt att ylva försökte ta bollen och då ska dom inte dömma mål. men det är ju en bedömningsfråga. jag har varit i ditt lags läge och då är man ju inte så jättenöjd med dommarna,ja hade inte protesterat om det blivit mål.

2010-11-04 @ 07:28:58
Postat av: ted

Jag tror absolut inte Ylva gjorde det med flit utan försökte ta bollen, men har det nån betydelse i detta läget? Maria hade ju dragit henne o har bara lägga bollen i nät när hon får benen undanslagna. Flit eller inte känns som det kvittar borde väl varit två min. och ett nytt straffslag antar jag.

2010-11-04 @ 07:45:29
Postat av: wurre

abslout ted,men jag tror reglerna säger annat. vet inte om du såg mibk-huskvarna i östgötapokalen för 2 år sedan då andy blir nerdragen på exakt samma sätt (nej dommarna dömde inte mål el omstraff) då hävdade dommarna att mv sökte bollen med benen = inte regelvidrigt. jag vet inte om det är rätt eller inte. hisoria nu :) lycka till nästa match ted ;)

2010-11-04 @ 07:55:23
Postat av: Malin

Bollen var långt ifrån Ylva när Maria skulle lägga in bollen i mål... Men jag säger heller inte att vi skulle ha vunnit om domarna hade dömt mål där men jag tycker domarna gjorde ett stort misstag i den situationen... Ylva gjorde riktigt bra match och jag tycker Mjölby ska tacka henne för vinsten. Vi hade många lägen att göra mål på men vi satte inte bollen i nät.

2010-11-04 @ 10:34:48
Postat av: Jocke

Var inte jag som tipsade om min blgg:):P



Ska bli mer flitig o updatera.



:)

2010-11-04 @ 20:05:36
Postat av: ted

Vilken liten mini debatt det vart av detta, Är ju lite skoj iaf när det görs på ett gott sätt.

Tror det kommer bli minst lika spännande upplösning på serien i år som förra året.

Vi är ju alla tre igång med dm lir i helgen så lycka till på er då.



Bra där Jocke ;)

2010-11-04 @ 23:41:58
Postat av: ida

nedu ted maria hade det inte lätt matchen mot mjölby, lättare blir det ju inte heller när hennes gamla lagkompisar psykar henne genom att kalla henne hora osv... tkr det är pinsamt när far min ringer o berättar det..=/ synd att alla inte fattar att det är innebandy man är där för att spela..



på tal om annat, kul att det går så bra för ditt lag!:) måste bero på coachen va?;)

2010-11-08 @ 20:30:14
Postat av: ida

nedu ted, maria hade det verkligen inte lätt på matchen mot mjölby, o lättare blir det ju inte heller när hennes gamla lagkompisar försöker psyka/knäcka henne genom att kalla henne hora osv=/ blev helt chockad när far min ringde o berätta hur de hade betätt sig mot maria..



på tal om annat, kul att det går så bra för ditt lag, måste bero på coachen va?;)

2010-11-08 @ 20:34:03
Postat av: Jocke

jag tycker man ska va verkligen försiktig med att gå ut o säga att dem försöker knäcka/psyka som du säger ida.



Och vi vet inte om hon har sagt nåt med?.



Tyvärr tror jag det förkommer sånt här snack på planen. Men oftast så tror jag att det är från båda håll. Inget av lagena brukar va oskyldiga. Tyvärr.



Det händer mycket på plan som tränare/domare/Publik

2010-11-13 @ 05:12:56
Postat av: Jocke

Inte ser.



Glömde lite text.

2010-11-13 @ 05:13:58
Postat av: Ida

Jag tkr ändå att det äg helt sjukt dåligt av hennes gamla lagkamrater, att även de på bänken sitter o psykar genom att säga ' kan du inte bättre Maria, kom igen nu då Maria' sjukt dåligt. Spelare i hennes lag sa ju Tom till deras tränare som inte brydde sig ett skit. O det är vad jag tkr, skitdålugt!

2010-11-13 @ 16:39:39
Postat av: Jocke

Visst är det dåligt.



Men vi vet ju inte alls om hon inte sagt nåt?.



Sen har jag svårt att tro att dem sitter ifrån bänken o gnäller på maria? De tror jag inte lena skulle tillåta så. Gnattet blir ute på plan. O där är båda sidor lika, Brukar va så endå.



Brukar alltid finnas 2 sidor.

2010-11-13 @ 18:11:05
Postat av: ted

Tycker vi slutar debatten här,Hänt är hänt o Jocke o jag har inte en aning om vad som sades på plan.

Men vet ju tillfällen mina tjejer har tagit upp detta att det används såna ord o sykningar på plan och det är något vi alla ledare måste vara tydliga o bestämda om att detta INTE är okey.

Vi ska lära dem mer än innebandy o det ligger ett stort ansvar på oss ledare att detta inte förekommer. Men som sagt vi sätter punkt för denna diskussion på denna bloggen nu om ni känner att ni vill fortsätta prata om detta så har jag era nr o kan förmedla dem till varandra så ni får ta det med varandra.

Tänk på att alltid bemöta din motståndare som du själv vill bli bemött.

2010-11-14 @ 02:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0