Tebaks

Var ett tag sen man hann skriva men gör väl ett försök så här på fredags kvällen.
Vad har hänt sen sist då? Var ju spelledigt från seriespel förra helgen men var ju Dm semi finaler och de röda vart ju klara för Dm FINAL. Tydligen för första gången på fem år så det är ju riktigt stort.

Vägen dit gick ju via semi mot Ibf Link. Något jag måste säga att vi rer ut på bästa sätt med stort tålamod o väldig stor disiplin,

Vi visste att det skulle bli en jämn o ganska målsnål tillställning de spelar ju med lågt försvar o vill vända spelet snabbt o då är de ju livsfarliga med deras vassa toppar med fröken Yngvesson som vassaste kniven i lådan om hon inte gör kassen själv så tar hon med sig ett par ut mot sargen o lägger macka istället.
Så som sagt ingen lätt uppgift men tycker vi löser det på bästa sätt, De två första perioderna vinner vi med 1-0 vardera och har väldigt bra koll på.
Tredje känns det ju som att vi är i läget vi ville hamna i denna matchen där dem måste öppna sig o vi kan börja spela ut lite mer än vad vi visste vi inte skulle kunna från start. Det ger också resultat vi går upp till 4-0 ledning ca mitt i tredje perren. Och det känns som det är klappt o klart.

Men i innebandy går det ju snabbt o när de lägger in en boll från kanten egentligen helt ofarligt men tyvärr träffar den skaftet på Elins klubba o in helt otagbart för Elon, O inte nog med det så inom minuten så hänger de även reduceringen till 4-2.
Känns ändå som vi har bra koll på denna tillställningen o har kanske jag borde beordat mina tjejor framåt för nu chansade Ibf ganska friskt o lägen fanns att kliva fram o göra mer mål men vi tar ett steg tillbaks o rider ut stormen istället. Med 4sek kvar så en lång lyftning o Maria är framme o wolley slår in den til 4-3.

Slutsummering då: Kan inte varit någon höjdare för publiken att titta på om man inte är taktisk coach, För då tror jag man vart lite impad över båda lagens diciplin o tålamod.
Är ju en match där det handlar om att absolut inte bjuda på något onödigt, Vi hade ju pratat om att viktigt att få hål på dem o tvinga dem göra något så vi kunde börja rulla boll o spela vårat spel.
När vi väl var där så valde vi att ta hem o säkra tre poäng något jag tror o känner vi inte gör nästa gång.
Men en tät jämn match o nu har vi två vinster o två matcher kvar att möta Ibf kommer säkert att bli täta jämna matcher de två också.

Matdags måste gå försöker komma tebaks med lite tips inför helgen o sen såg jag ju även den andra semin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0