Tips

Jag utlovade ju att jag skulle tippa serien, Det ska jag göra nu men jag väljer att dela in det i tre grupper:
Toppen ,mellan och botten.Det är ju bara åtta lag i serien i år och de möts i trippelmöten.
Detta tycker jag är väldigt bra, Finns ju chansen att ha en dålig dag eller nyckelspelare borta i nån toppmatch som gör att man förlorar men slaget om toppplatsen behöver inte vara förlorad för det.
Ok så här tror jag att det kommer att se ut i år.

Botten: två lag som kommer att göra upp om sista platsen, Boxholm o Finnspång.

Boxholm: som tappat lite tjejer bla sin poängdrottning Ronja Hector, Kommer med ett väldigt ungt lag o tror Steve får bygga för framtiden där. Men kommer säkert att ställa till det på hemmaplan för ett o annat lag.

Finnspång: Vet inte så mycket hur det står till med dem, Men verkar ha problem med liten trupp o inte allt för hög träningsvilja. Tror tyvärr det blir ett riktigt tungt år för Jockes brudar i Finnspång.

Mellan: Kommer att vara jämnt skägg mellan dessa tre lagen i mellanskiktet: Mjölby,Kfum N och Libk u.

Mjölby: Nästan hela truppen intackt från förra året+ att de fyllt på med Pollan från Boxholm och har fått en hemvändare från Libk i Karro Holm som kommer att betyda massor.Alltid väldigt hemmastarka o tror alla lag har full respekt när man åker till Lagmanshallen på besök. Kanske det laget som ligger närmast att kunna slå sig in i topp tre gänget.

Kfum N: Förra årets tvåa har haft det tungt på försäsongen med lite folk, Verkar ju ändå som de fått ett par sena nykomlingar med en riktig spjutspets i Emma som kommer hem från Norge, Hon o Bojje blir riktigt viktiga kuggar i deras spel o måste leverera.

Libk u: Som det sett ut hitills tror jag de hamnar i mellangänget men här lägger jag nog in ett stort Men:
Tror det beror ganska mycket hur det ser ut i div1 lagets trupp o vilka som tar steget ner därifrån om de får förstärkningar som går in o petar tjejer som ligger o krigar om de platserna. Men nvad jag sett o hört hitills så är det nog här de hamnar.

Toppen: Ja toppen då tre lag där som gör upp om de främsta platserna o den åtråvärda kvalplatsen:
Ibf Linköping, Åby och Solfjäderstaden.

Ibf Linköping: De får ju klart ta på sig favoritskapet i d2 i år helt klart. Har kvar de viktigsta spelarna från förra året då de vann serien ( även om martin menar att yngvesson o sussan inte kommer spela alla matcher så tror jag nog de står på plan de tuffare matcherna) plus att de värvat in ett par bra tjejer som kommer att tillföra ytterligare spets till laget. Blir en svår nöt att knäcka med deras diciplinerade försvarsspel o vassa anfalls toppar om man vill komma före detta gänget i tabellen, Men inte omöjligt.

Åby: Ny tränare, Tappat ett par viktiga spelare men som man verkar ha lyckats bra med att ersätta. Åby har ju setts som det unga talangfulla gänget ganska länge nu. Är det deras tur att nå hela vägen i år? Kanske chansen finns men nja jag vet inte om jag tror det. Men ett är säkert o det är att de kommer vara med o kriga om de främsta platserna hela sessen o inget lag tar säkra poäng av detta välspelande gäng.

Solfjäderstaden: Hur ser det ut hos oss då? En tredjeplats förra året.  Ny tränare med en massa nya dumma ideer. Tappat lite folk bla. Carro och Jonna är ju två tjejer som inget lag skulle ha lätt att ersätta. Inte fått in någon av de få namn vi ringt o kollat om de vill komma till oss. Ett rekordungt gäng tjejer. Så borde väl vara nattsvart o inte alls vara med bland de tre lagen i toppen eller?
Det känns inte så nattsvart känns ganska bra faktiskt. Vi har en trupp på tjugo tjejer som har jobbat o slitit hårt för att få detta att funka o verkligen visat på träningarna att de vill vara på plan den 27/9 då vi gör seriepremiär. Blir en jätte tuff uppgift att utmana om de främsta platserna men jag tror vi ska klara vara med där uppe i toppen någonstans.

Jupp så där tror jag det kommer att se ut i år, Och nu känns det verkligen skönt att det är dags att dra igång.
Vi tar emot Ibf L på Måndag i sporthallen 19:30, En match vi flyttade efter några turer o missförstånd fram o tillbaks men skönt att det till slut löste sig för båda lagen.
Hoppas på en bra premiärmatch med mycket folk på läktaren.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0